söndag 28 september 2008

Fest och höstfint

Födelsedagsfesten med dottern och hennes familj var såå lyckad ... som vanligt var det väldigt mycket mat (!)
Smörgåstårtan har vi ätit hela helgen så nu är till och med jag lite trött på den ;-)

Det är så mysigt att få rå om de små liven Simon och Ronja, snart 6 resp 3 år ... mina älskade barnbarn. 
De växer och förändras för varje gång man träffar dem. Simon har ju börjat "nollan" nu och han är såå stolt för det. Lillasyster Ronja får vara mer själv på dagis (de går på samma dagis) och det är nog bara bra för henne. En riktigt kavat liten dam som verligen vet vad hon vill ... och inte vill ;-) 
Morfar (min man alltså) körde rallyspel med dem på datorn och när Ronja vinglade fram  med full gas på racerbanan skrattade Simon så han fick göra en blixtvisit på toan :-))

Av hela familjen fick jag dessa underbara glasljusstakar ... visst är de vackra!
Karin, min älskade dotter gav mig en såå fin present ... ska nog ha den på nattduksbordet så jag ser den varje morgon när jag vaknar! 
Loppis- och antikmarknaden i lördags var inte nån riktig höjdare ... man börjar väl bli lite blassé kan hända ;-)
Hittade dock lite gammalt vitt porslin, en liten spegel med guldram och en glaskaraff. Har tyvärr inte hunnit fota detta ännu.

Tog därefter en tur på torget och köpte lite ljung och prydnadskål. Så här ser det numera ut vid entrén.




Sen har jag börjat förbereda mina fuchsior för vintervilan. Får visa er bilder från det nästa gång.

Kram Eva

2 kommentarer:

  1. Oj vad fin sten förstår att den värmer, fint på trappen med.
    Lotta:)

    SvaraRadera
  2. Hej Eva!

    Det ser jättefint ut på trappen!
    Tack också för tipset om kastanjer :)

    Kram
    Mia

    SvaraRadera