torsdag 25 september 2008

Blandad kompott

Här kommer en blandad kompott av bilder från mitt hem. 

Ni får ursäkta att bilderna är lite dåliga, men jag fick ta till vår gamla digitalkamera av modell enkel eftersom ... håll i er nu ... sonens nyinskaffade digitala systemkamera blivit stulen ! 
Suck ... man blir såå trött på ohederliga människor som bara förstör! 
Sonen har arbetat flera veckor av sitt sommarlov och sparat varenda krona till denna hett efterlängtade kamera. 
Tur det finns försäkringsbolag ... men det kommer att svida då självrisken är 1500:-

En gammal hattask (den är röd) som står på hatthyllan
En vacker degskål i porslin från Gustafsbergs, som jag hittade i somras på ett antik- och loppisställe i Gransholm strax utanför Växjö.
En av alla dessa hyllor ... är nog lite hyll-galen ;-)
Ha ni sett vilket litet konstverk jag hittade när jag var på en pelargondag i Bråbo (strax utanför Oskarshamn) i augusti. En tjej gjorde dessa vackra "tavlor" genom att limma fast tunna flor av servetter på gamla tegelpannor som först målats vita. Sen lackas alltihop och voila ... som gjort för mig!
Imorgon fredag blir det lite höstfest på jobbet och sen på lördag kommer dottern med familjen på lite kalas ... har fyllt år i veckan och det måste ju firas!
Det blir nog hemgjord smörgåstårta ... det var länge sen vi åt det och jag tror de små barnbarnen gillar det ... vi får väl se ;-)

Så ska jag nog försöka hinna med att gå på antik- och loppismarknaden i Växjö som en samlarförening som kallar sig Virdarna anordnar under lördagen. 
Rapport kommer ... jag lovar!

Ha nu en riktig skön helg och ta det lika easy som vår Pepsi gör här ...
Kram Eva

3 kommentarer:

  1. Kikar in och säger hej:)

    Har hittat din blogg först idag och gillar mycket det jag ser...Nu ska jag kika mer i dina gamla inlägg

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  2. Hallå! Vad tråkigt med kameran, men fina bilder visar du i varjefall.
    Trevlig helg!
    Lotta:)

    SvaraRadera
  3. Hejsan!!

    Du är så välkommen såååå!! =)
    Ser att du bor i Ör..lyllos dig! Kan tänka mig att du springer på Östregårds loppis och trädgårdsbutiken dagarna i ända hi-hi...Ha en super härlig helg! kramar Malin

    SvaraRadera