söndag 21 september 2008


I lördags var jag på en liten sight-seeing-tur med lilla mamma. Vi åkte till Huseby Bruk som ligger ett par mil söder om Växjö. Vädret var så där höstigt omväxlande, lite moln och lite sol ... såå skönt när solen tittar fram. 
De hade försäljning av grönsaker, kryddväxter, lite ovanliga krukväxter och så Odensjös pelargoner förstås. En härlig plats att promenera omkring på !

Men rätt som vi gick där började det suga i den förrädiska loppistarmen ... känner ni igen er ... ett loppis måste besökas! In i bilen och iväg några mil (hmm ... ganska många faktiskt) till Annas Kuriosa strax söder om Ljungby

Här finns fem olika bygnader att spana i och falkögonen åker på så snart man kliver ur bilen. Stackars mamma fick hänga på bäst hon kunde och försökte föra nån form av samtal med mig, men fick mest - mmm ... - jaaa ... - nee ... till svar av en mycket upptagen dotter.
Hittade förstås en del småsaker men när ögonen fick syn på denna vackra soppskål gick det fullständigt i kors kan jag lova! Stora plånboken fick åka fram, för den var INTE billig. Men jag intalade mig snabbt att man kan ju alltid köpa en födelsedagspresent till sig själv ... - jaa det kan man!!!
Visst är den underbar!! 

Tog en fotorunda i trädgården idag ...
Vresros-hybriden David Thomsen
Stjärnflocka
Fuchsia ... minns inte namnet just nu
Fröställningar på alpklematis ... som små dunbollar
Moschata-rosen Thisbe
Löv från Ginnala-lönn
Blodtopp
Lökar som ska sättas ... det är mycket nu!
Ha nu en riktigt bra början på veckan ... själv ska jag gå och ta ett varmt sköönt skumbad!
Kram Eva

3 kommentarer:

  1. Hej hopp! Visst känner jag igen mig,det är nästan så att man får abstinentsbesvär om det inte finns en loppis på helgerna. Jättefina saker du hittat med.
    ha det gott!
    Lotta:)

    SvaraRadera
  2. Vilken fin soppskål! Tack för tipset om Louise Bugnet, tror du den klarar halvskugga? Ska skriva upp den och kolla lite, men rosor är ju så underbart! :)
    Kram/ Mimmi

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!

    Jag förstår dig precis..och börjar det suga i loppistarmen går det inte över förrän man varit runt och helst då hittat nåt fint som din soppskål!

    Kraaam
    Mia

    Ps japp, mina krukor som du undrade över..jag limmar gamla ur-rivna sidor från en psalmbok på dem :)

    SvaraRadera