tisdag 29 april 2008

Änglabacken och loppisfynd

Idag har jag varit på Änglabacken ... en alldeles ljuvlig liten inredningsbutik i Växjö. Tog en liten tur dit på lunchen och jag kunde gått där hela eftermiddagen :-)
Kom hem med de sötaste rosor och ett hjärta i nåt betongliknande material, två glittriga blommor med magnet på baksidan samt några ståltrådshjärtan med små pärlor och silvertråd.
Blir nog inte svårt att hitta någon plats för detta!
Kommer ni ihåg rakspegeln jag köpte för ett tag sedan ... nu har den blivit vit och så har jag hittat en så söt liten rakborste och rakkniv, som får fullända den lilla installationen.
Min man undrar varför jag köper pynt till badrummet NU, eftersom vi inte påbörjat renoveringen ännu ... hmm ... känner ni igen er ;-)
Vitt porslin är ju bara såå snyggt ... dessa olika fat och skålar har inhandlats under helgens besök på diverse loppisar.
Ja jag behöver väl inte kommentera varför dessa små sötnosar åkte ner i korgen ...
En liten bordsskyffel med borste i nysilver ... såå söt!
Sen är jag ju lite galen i grönt glas ... detta är två glasblock, som jag inte har en aning om vad jag ska göra med, men det löser sig nog :-)
Här en liten komposition på köksbordet ... de små kaffeskedarna i silver har legat i en låda i såå många år ... fick dem i present när jag var barn!

Det var allt för idag ... ska ut i solen en stund och rycka lite maskrosor :-)
Ha en skön Valborg och glöm inte att kolla så att igelkotten inte gömt sig under riset innan ni eldar på!
Kram Eva

11 kommentarer:

  1. Hej Eva,

    Näää karlar förstår sig inte på oss, bara att konstatera! Fint blev det iaf med din rakspegel!!!

    Din skålar verkar ju vara såå fina så!!

    Hoppas att du fick fatt i alla maskrosor!! Dom har en viss tendens att poppa upp lite här och var trots att jag gått med förstoringsglas*fniss* INTE! Men visst poppar de upp trots att man är säker på att alla kommit med....*grrr*

    Ha en skön Valborg!!
    Kram/Ulrika

    SvaraRadera
  2. Men oj vad fin rakspegeln blev..karlar..dom förstår sig inte på sånt som vi ser..vad mycket fint du hittade..Ha en skön valborg!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jaa, du skulle hängt med på bloggträffen, det var såå roligt!!!
    Åh vilka fina saker du hittat..och en sån där fin rakspegel är jag på jakt efter, den är jättefin!
    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  4. Eva hej!
    Oj vad mycket fint du har hittat och visar...rosorna från Änglabacken...tänk jag har inte varit där ännu. Nu måste jag åka dit! Rakspegeln är hur charmig som helst...och det vet väl alla att man ska börja en renovering med accessoarerna....;)
    Så härligt det är med maskrosor och vår!

    Kram Annie

    SvaraRadera
  5. Hej Eva! Trevligt att man ha bloggare nära sig..tihi.. kul att du gillade mina saker..klart att du får länka, tänkte att jag skulle utöka min lista efter bloggträffen så hamnar du också där! Ja det var en super duper trevlig dag med alla bloggare, synd att du inte kunde vara med! Den lilla affären änglabacken var ligger den i växjö?! Ha de gott på återseende Kramar karro

    SvaraRadera
  6. glömde säga vilka fina saker du har fyndat och inhandlat! spegeln var ju bara för söt!

    SvaraRadera
  7. Vilka fina bidrag du hade på mönsterveckan. Det var så kul att vara med och det dök upp mönster lite här och var. Sambon var också inblandad i mönsterletandet... :)
    Att du shoppar innan renoveringen är klar är helt naturligt för oss "inredare". Renovering är bara ett svepskäl för att få köpa nytt ;) Att få något nytt projekt är ju vår hobby!
    Trevlig Valborg & 1:a Maj!
    Kramar Annika

    SvaraRadera
  8. Jag gör samma - samlar på mig en massa i förväg. Då blir det ju inte så hiskeligt dyrt på en gång!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  9. Oj så mycket fint i ett och samma inlägg! Den butiken verkar falla många i smaken ror jag, läckra rosor! Vilken söt rakspegel och så många fina vita ting!!! Ha en fortsatt skön helg! Mari.

    SvaraRadera
  10. Jag fixar också pyntet innan grovarbetet är gjort..fniss....

    Vilka fina saker du hittat!

    Kram!

    SvaraRadera
  11. Vilka vackra fynd! Nu är det dags för ny TEMAVECKA!! Kika in hos mig! Kram Karin

    SvaraRadera