tisdag 13 maj 2008

Naturens små under

Ojojoj vilket fantastiskt väder vi har!
Jag har nästan flyttat utomhus ... kan inte få nog av strålande sol, blå himmel och fågelkvitter!
Mycket ska fixas och ordnas, grillen tas fram, utemöbler oljas, sticklingar planteras om i större krukor och OGRÄS RENSAS ;-)
Men man blir ju så otroligt pigg av allt ljus och frisk luft.
Samtidigt med allt detta är det sjukt mycket att göra på jobbet, så kvällarna går åt till att hålla hemmet flytande. Inte så mycket tid över till stylande och piffande :-(

När jag efter jobbet idag gick en liten runda i trädgården la jag märke till några fina detaljer, som jag gärna vill dela med er ...

Har ni sett hur märkligt humlen har svingat sig runt dessa små katter ... ser ju ut som om katterna fångat humlen!
Ser ni det lilla vita i stenläggningen?
En liten vit pensé har lyckets gro i en skarv mellan stenarna ... naturens under slutar aldrig förvåna mig!
Tack också för era söta kommentarer ... jag blir så himla glad för dom :-)
Ha det bra tills vi hörs nästa gång
Kram Eva

6 kommentarer:

  1. Vad gulligt det var med humlen runt katterna. Superfina saker du hittat på loppis. Ska försöka få tid till att åka en sväng på loppis och se om jag också kan göra några fynd.
    /Efwa

    SvaraRadera
  2. Halloj Eva!
    Jaa visst är det skönt med sol och fint väder..men här har vi haft lite säre nu idag har vi haft lite regn..tråkigt men det ärvälbra för växtrike..vad härligt med en liten pensè som växer som den vill..
    fina loppis saker du fyndat..
    Ha en bra kväll! Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Så fina de där katterna var - är de i betong?

    Visst är det fantastiskt var de kan slå rot.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  4. Hej Eva i Paradiset!
    Det är skönt att vara ute och dona till det. Du har skapat ewtt fint "uterum" åt dig och de dina.
    I dag har det förstås blivit jättekallt här på Västkusten. Känns nästan som snö i luften.
    Hoppas vi slipper det.
    Kramar Eva Agnes

    SvaraRadera
  5. Underbara katter! De ser nästan levande ut!

    SvaraRadera
  6. Jaså, det är duuu som ruvar på allt solljus. Här är det rena höstvädret! :-) Långbyxor och tjocktröjor på barne. Burr!

    Man håller på att förfrysa händerna när man plockar körsbären. :-)

    SvaraRadera