tisdag 15 april 2008

Loppisfynd från helgen

Älskar att springa på loppis och auktioner. I söndags var jag på Östregård utanför Moheda ... endast 7 km hemmifrån! Livsfarligt att ha ett sånt ställe så nära hemmet ... suck ... men ack så roligt! De har baraöppet på söndagar och är ett perfekt utflyktsmål när man känner sig lite deppig för att helgen snart är slut.

Här är fynden samlade ...
- 2 st nysilverfat - kan man aldrig få för många av
- 2 st små dukar med söt spets resp hålbroderi
- 3 st gamla kakformar - perfekta till värmeljus
- 1 stor glasburk - ska fyllas med min samling av vinkorkar som för tillfället hyses i en BRUN glasburk
- 1 jättefin gammal rakspegel med uppfällbar hylla - måste naturligtvis målas i vitt :-)
- 1 liten glasflaska med kork - alltid fint med flaskor
- 1 liten vas i pressglas - passar utmärkt till sommarens små buketter
- 1 liten målad keramikfigur - tänk VITT
- 1 s k kaffekula - har tänkt köpa en sån länge men tyckt de var för dyra

Allt för 200:- (jag prutade lite) ... tror ni jag är lycklig :-))

Ha nu en fortsatt bra vecka
Kram Eva

10 kommentarer:

  1. Vilka fina saker du hittade!!!

    Vi ska ju dit på bloggträff den 27 april! 22 glada bloggisar!

    Ha det bra! Kram!

    SvaraRadera
  2. Verkligen fina saker du fyndat! Fin blogg du har! Ha en fortsatt fin vecka.
    Kram Sara

    SvaraRadera
  3. Hej Eva!

    Men du vilka fynd du har gjort, och billigt oxå. Dina rosor är en dröm. Jag älskar rosor men kan inte sköta dom :) Här hemma är det bara lera i backen. Ingen växt tycker väl om det. Krasse som ska vara så enkelt att så trivs inte heller hos mig.

    Ha det gott
    Kram Carina

    SvaraRadera
  4. 200 pix för allt de fina!!? Kul att få se vad du fyndade! Mari.

    SvaraRadera
  5. Hellojs.....
    Låter sååå mysigt ju,.brukar med ha räkor ju..men inte denna fredag!

    Så fina loppis fynd ju!!!!!

    Kram millan

    SvaraRadera
  6. Hellojs.....
    Låter sååå mysigt ju,.brukar med ha räkor ju..men inte denna fredag!

    Så fina loppis fynd ju!!!!!

    Kram millan

    SvaraRadera
  7. Vilka fina små fynd du gjort!!! Satt här och funderade på om det var dit vi skulle på bloggträffen men så såg jag Under en vinds komm. så var den gåtan löst!*hihi*

    Kaffekula..?*lägger pannan i djupa veck* vad är det för något?

    Ha en skön helg i vårvärmen!!
    Kram/Ulrika

    SvaraRadera
  8. Jätteroligt om du hänger med på utmaningen om Temavecka: mönster. Mer om upplägget hittar du hos mig! Kram Karin

    SvaraRadera
  9. Japp, häng gärna på mönster utmaningen!!!

    Ha det så fint!!
    Soliga lördags kramar Millan!!

    SvaraRadera
  10. Jag säger som änglahem vad är kaffekula för något?

    Kram/Anniqa

    SvaraRadera