måndag 21 april 2008

Måndag - randigt

Jag har gått med i projektet Tema-vecka som bloggen Ellas Inspiration dragit igång.
Temat är MÖNSTER. Varje dag denna vecka fotar vi ett bestämt mönster som vi hittar i vår omgivning.
Idag MÅNDAG är det RANDIGT ... väldigt mycket ränder är det, svårt att välja men här kommer mina bidrag.


Stolsryggen på min karmstol i ek ... hela världen blir randig när man tittar genom den ;-)
Favorit i köket - min grilpanna ... även maten blir randig hos mig!
Färgglada ljushållare mot tvärrandig vägg ... jaha t o m väggarna är randiga hos mig
Vackert gammalt glasfat ... ränder som solstrålar
Ännu en ljuslykta
Gammal träskål ... gjord från ett träd vid min svärfars barndomshem

RANDIGT var lätt att hitta tycker jag ... vi får se hur det går längre fram i veckan.
Imorgon TISDAG blir det PRICKIGT ...

Ha en riktigt skön vecka och ta dig en titt på alla vackra mönster i din omgivning :-)
Kram Eva

10 kommentarer:

  1. Hej såå mycket härliga tolkningar..mitt bidrag finns med ute går från naturen!!!

    Men var det inte prickigt i morron???;)eller har jag fel?!

    Ha det så fint i vår solen!!
    hoppas ni får en härlig vecka!!
    kramar Millan

    SvaraRadera
  2. Vilka jättefina tolkningar av RANDIGT !!!
    Men för mig känns det lite svårare imorrn...älskar prickar men har inte många hemma !
    ***
    Ha en fin måndag och tack för titten hos mig !
    KRAAAM EVA

    SvaraRadera
  3. Vackra randiga saker - kul utmaning - få se hur det prickiga går?

    Kram Maud

    SvaraRadera
  4. Randigt prickigt blir det rutigt sen ..ni är roliga..
    Härliga bilder.
    Så fantastiskt mycket rosor du har o att du kan alla namnen, jag har en fuskkarta på mina med alla namn nerskrivna.
    Du visar fina pelargonier oxå ser jag.
    Tilde

    SvaraRadera
  5. Oj vad kul att du gillar våran hall=) känns så skönt att det är fint där skall du veta.Trevlig blogg du har, kikar snart in igen kram Johanna

    SvaraRadera
  6. Åh här var det randigt :)
    Vilka underbara loppisfynd du gjort!
    Jag är likadan :)

    SvaraRadera
  7. Kul att få ta del av din tolkning! Kram!

    SvaraRadera
  8. Så mycket randigt du visar! Tänk ändå vad mycket mönster det finns omkring en.

    Roligt att du hittade till min blogg - ja, det är bra med temaveckor!

    Det är många som frågat efter "scrapbook-sida", så jag tänkte berätta lite om den imorgon.

    Nu måste jag kolla in vad som finns här hos dig.

    Ha det fint! //Jill.

    SvaraRadera
  9. Vilket roligt tema! Ser fram emot prickarna. Jag blir alltid så GLAD av prickigt :-)
    Kram

    SvaraRadera
  10. riktigt fina bilder, lycka till med prickarna ... // piM

    SvaraRadera