torsdag 24 april 2008

Fredag - Flätat

Sista dagen i temavecka MÖNSTER!
Ellas Inspiration säger ... låt FREDAGEN vara FLÄTAD!
Det var inte lätt det kan jag säga ... ingen söt liten hårfläta i sikte och kom på mig själv med att försöka fuska ... tänkte fläta mattfransarna i ren desperation ... fyy!
Här kommer dock några flätade bidrag ...
Fick släpa fram den stackars julbocken som gått i ide
Så upptäckte min man (jo du ...hela familjen är involverad) att vedkorgen har en slags flätning
... liksom picknickkorgen ... som är alldeles för fin för picknick!
Den gamla mattpiskaren som bara hänger framme till prydnad får bli mitt sista bidrag
Tack Ella för en jätterolig vecka!
Hela familjen har som sagt varit involverad och vi går numera omkring hela dagarna och utropar konstiga ord som ... aha den är rutig ... eller ... ohh vad fina prickar!
Nu är det snart helg och medan min son ska iväg med sin förening hela helgen så ska min kära make och jag hälsa på vår dotter och hennes familj i Ljungby. Har naturligtvis letat upp ett loppisställe där som bara MÅSTE besökas :-))
Ha nu en riktigt skön helg så hörs vi snart igen!
Kram Eva

7 kommentarer:

  1. Vilken underbar picknickkorg! Absolut för fin för att ta med ut. :)
    Jag har också blivit "mönsterskadad" av denna veckan, otroligt vad en blogg på internet kan påverka!
    Ha en trevlig helg!

    En liten sak; den länken du har lämnat hos "Ella" är felstavad, du har skrivit ett g för mycket i blogspot.

    SvaraRadera
  2. Härligt att bocken fick komma ut och lapa lite vårsol den stackaren;)ska göra en kampanj på min blogg tror jag, släpp julbockarna fria! hehe. Nä nu spårade de ur.. :) Fina flätor hade du oxå! Trevlig helg.

    SvaraRadera
  3. Ja du - det där med desperata idéer hade jag också. Funderade själv på att fläta fransarna på en filt... Men så fick jag också hjälpa av familjen (dvs maken eftersom vår familj inte är så stor ännu).

    Jättefina saker du visar!

    Må gott! //Jill.

    SvaraRadera
  4. Du har hittat många flätade saker!Och fina är de såklart och en del är nyttiga, hihi!

    Kram från Singapore

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga bilder! Gud va roligt att du plockade fram julbocken!! Tack för din härliga mönsterinsats! Välkommen att fortsätta inspireras, imorgon visar jag dagens fyndinköp... Ha en mysig kväll! Kram Karin

    SvaraRadera
  6. Picknickkorgen är ju alldeles underbar!! inte alls för fin för utflykter!!
    Vad roligt att hela familjen engagerat sig i veckans tema...tog mig inte an den för jag blev osäker på om jag kunde lösa uppgiften!! Men så kul att se alla andra som engagerat sig för fullt!!

    Mattpiskare.....väcker minnen om barndomen....inte i rumpen!! men mattorna vid storstädningar!

    Ha en skön helg i Ljungby!!

    Kram/Ulrika

    SvaraRadera
  7. ÅÅ så mysiga flätade alster,,,mysig korg!!

    Julbocken..så bra ju!!!!!

    Ha en underbar Söndag!!!!
    ~~* W I T H ♥ L O V E *~~
    Millan!!

    SvaraRadera