måndag 3 mars 2008

Kors vad jag har pysslat i helgen!

Ett litet pyssel har hunnits med i helgen!
En gammal halskedja i silver har dekorerats med små kors jag hittade i en av mina favoritaffärer här i Växjö ... Änglabacken.
Fint va!

Har hängt den under min nya lilla hylla som sitter mellan fönstren i köket ... men ...

... kan man ha en sån grej i köket ... vad tycker ni?

Har även fyndat några gamla hushållsgrejer på loppis ... en liten visp, sax, korkskruv, tesil och ett rivjärn ... alla små i formatet. Tänkte hänga dessa liksom på rad precis under hyllan ... vad tror ni om det? Kunde inte fota dem nu för de var lite rostiga så de ligger i ett oljebad.

Så här ser det ut på lite avstånd!
Dörren som syns bakom taklampan är till skafferiet ... får visa det en annan gång.

Tack alla ni som skriver så snälla uppmuntrande kommentarer ... blir såå glad :-))
Kram Eva

10 kommentarer:

  1. Oj så fint kök du har..och kedjan med kors är superfin

    SvaraRadera
  2. oj nu blev det tokig råkade trycka på send knappen jag skickade ovanstående kommentar, fniss

    SvaraRadera
  3. Oh boy vilket fint kök ni har. o visst kan man ha kedjan i köket det är ju det oväntade som blir intressant!

    Må gott i vårsolen?

    SvaraRadera
  4. Hej Eva!
    Åh vad fint med kedjan..! Ja, absolut kan du ha den där, tycker den passar utmärkt!
    Det låter också fint med de små köksgrejerna som du sa att du kunde ha där under hyllan..åh..hela ert kök ser jättefint ut...!
    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  5. Men oj vilket vackert kök du har! Och jag gillar de gröna detaljerna i glas här och var, så vårlikt! Korskedjan var jättefin där! Mari.

    SvaraRadera
  6. Hallo
    Vad kul att jag hittade en ny blogg, och en trevlig sådan.
    Vad fint du har det i köket.
    Korskedjan var jättesöt, jag har tänkt att göra en kedja jag också, men jag tycker inte att tiden räcker till.
    Ha en fortsatt trevlig vecka
    Kram Liselotte

    SvaraRadera
  7. Tjingeling!!!

    Men så vackert...fint o orginellt!!

    Helt ljuvligt kök med , golvet, soffan...ja allt!!!

    ~~~~~~***~~~~~~~~
    En solig, vårig hälsning från
    ♥Mamma Millan♥
    ~~~`*♥*´~~~

    SvaraRadera
  8. Kors så fint!
    Jätte fint med kedjan! Mysig blogg, alldeles ny här! Titta gärna in hos mig, jag har påskpyntat!!

    Kramar Vitating

    SvaraRadera
  9. Vilket fint kök Eva!!!! Fina saker!! Änglabacken???? Kan jag ha missat en sådan affär???

    Kram Annie

    SvaraRadera
  10. Tack för tipset Eva...måste vara en ganska ny affär...fanns nog inte när jag bodde där på Öster... låter jättetrevligt...!!!
    Kram Annie

    SvaraRadera