söndag 16 mars 2008

Sax, sil, rivjärn, korkskruv och visp

Har nu ändrat dekoren under kökshyllan som jag visade tidigare.
Kedjan med kors har fått flytta in i vardagsrummet, som en del observanta besökare noterade :-)
Dessa roliga små köksredskap med mycket patina hittade jag på loppis för ca 5 :- per grej.
De var lite rostiga, men efter en veckas bad i matolja gick det lätt att gnugga bort rosten.
Satte dig en stång under hyllan (syns knappt på bilden), som reskapen hänger på i små snören.

Vaktelägg i litet bo av klippta grenar, placerat på ett kakfat i pressglas i köksfönstret.

Nu ska jag surfa runt bland alla era härliga bloggar ... och lämna små avtryck hos er!
Kram Eva

10 kommentarer:

  1. Blev jättebra med dom små redskapen!!! Förstår att det nog blev för bra med kedjan också.
    Oljebad?? Bra att veta. Tack för tipset!

    Vakteläggen i sitt lilla bo blev ju jättesött!!

    Ha en bra start på nya veckan!
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  2. Hej Eva!
    Ja den är så otroligt bra..jag är så kännslig så att tårarna rann ett par gånger..men jag älskar sångerna..har oxå sett filmen ett antal gånger..
    Men vad fint du gjort..mysigt med saker som man kan hänga så där..
    köpte vaktelägg i helgen dom är så söta..
    Hade Gott!! Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Hej igen!!
    Är det ok att jag länkar dig??

    SvaraRadera
  4. Så fina köksredskap du hittat på loppis..gillar det lilla rivjärnet!
    Vakteläggen är så söta,så fint litet bo du gjort av grenar!=)

    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. vad fint du gjort....ögonfröjd..

    SvaraRadera
  6. Hej! Jag änkte höra vad det är för kul loppisar o autioner du brukar besöka runnt växjö, jag har min pojkvän i vrigstad, och han har inte en aning om sånt :) medans jag älskar det :) Hälsningar evelin9805@hotmail.com

    SvaraRadera
  7. Så fint med alla köksredskapen på hyllan, ser jättemysigt ut!

    Ha en trevlig kväll!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  8. Tack för avtrycket..
    din hylla är så söt , visst är det kul o "möblera om ", gillar ditt lilla bo och musiken oxå , fortfarande....

    SvaraRadera
  9. Sååå jättefint....!!! Lilla arrangemanget med ägg är bedårande...och dina små köksredskap var ju ett fynd!!

    Ha en bra vecka!!!

    Kram Annie

    SvaraRadera
  10. Å gud så himla fint!! En sån läcker hylla med allt fint gammalt hängade där, SÅNT gillar jag!! Fint rede av vaktelägg! Glad påsk! Mari.

    SvaraRadera