fredag 28 mars 2008

Och nu blir det pelargoner!

Gillar ni som jag pelargoner?
Ja då är detta inlägg något för dig!
Min bästa väninna Monica har en egen liten plantskola där hon tar fram egna sorter av pelargoner. Hon korsar kända sorter, de bildar frö, hon sår fröna och vips så har man en ny sort!
Nja riktigt så enkelt är det väl inte ... väldigt många blir alltför lik någon av sina föräldrar eller håller inte tillräckligt hög kvalitet, men en och annan passerar Monicas nålsöga och blir en Odensjö-pelargon!
Behöver jag tillägga att det är väldigt praktiskt att vara väninna med Monica ;-))

Här kommer några mumsmums- bilder, som ni kan frossa i över helgen ... håll till godo!


Odensjö Thalia


Odensjö Sound of Silence


Odensjö Paganini


Odensjö Nocturne


Odensjö Megan


Odensjö Kate


Odensjö Hazel


Odensjö Destinée


Odensjö Bernadette


Ha en riktigt skön vårig helg
Eva

5 kommentarer:

  1. Har köpt två engelska, vita, som blommar så fint här hemma. Jag som annars lyckas ta dö på allt som växer i huset!

    SvaraRadera
  2. Vilkas helt underbara pellisbilder!! Och din väninna Monica måtte vara en toppenkopis: ) Mari

    SvaraRadera
  3. Ja du...henne skulle man ha som kompis*hihi*, vad spännande med nya sorter!!
    Jättevackra bilder du visar, finns ju en och annan som jag skulle kunna tänka mig!

    Din lilla pudel ser ju jättesöt ut!! Liten men naggande god!!

    Ha en skön helg!
    Kram/Ulrika

    SvaraRadera
  4. Underbara pellisar!!! Men visst har jag haft Odensjöpellisar...är jag ganska säker på...handlar ju ganska mycket blommor...oj vad jag längtar!

    Kram Annie

    Ps: Du har något hos Annalunda... :)

    SvaraRadera
  5. Åh vilka underbara pelargoner du bjuder på - nu längtar man så man blir tokig efter varma vindar, grillkvällar och att få påta i jorden...

    Ha det gott
    Ann

    SvaraRadera