onsdag 12 mars 2008

Ännu en hylla i vardagsrummet

Vi satte upp denna hylla för några veckor sedan i vårt vardagsrum.
Till vänster på hyllan står vår tv, som ni dock slipper se :-)
Ägget är ett urblåst strutsäggg från en uppfödare i närheten. Det ligger på ett silverfat med en krans av fjädrar. Ljusen står också på silverfat med små videkissar som dekor ... jag har själv lindat ståltrådar med pärlor runt ljusen ... inte dåligt för att vara mig kan jag lova!
Har inte hittat några bra kort till de vackra små silverramarna ... men det kommer!
Träskålen i hörnet är gjord av en stor alm som stod på min svärfars föräldrahem ... tännkte fylla den med fina ägg nu till påsk.

5 kommentarer:

  1. Åhh,så fint du har gjort,fint strutsägg..och silverramarna är jättesöta!Ha en bra dag!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Älskar dina hyllor med allt fint uppepå.

    Ha det gott
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. OjOjOj..vad jag har missat här då!!! Vilka trädgårdsbilder du har visat! Jag blir alldeles lyrisk!!
    Du verkar kunna det här med rosor, då vet jag vart jag ska vända mig med mina små frågor!!! om det är ok! Så prunknande och stora rosor har jag inte fått till...ännu*hoppas*.
    Vilka himla fiffiga och charmiga odlingskärl ni har hittat på! bra motto att man tar vad man har. Blir så mycket mer charm bakom allt då!!
    I mina ögon kan du själklart ha kedjan mellan fönstrena i köket!
    Kan man väl ha varsomhelst?! tycker jag iaf.
    Så fint du gjort på hyllan...men vänta...är det kedjan som flyttat hit? eller är det en till?

    Ha det gott i helgen!
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  4. Håller med Ulrika i föregående kommentar att här har jag missat en del. Underbara rosor du visar och tomatplantor.....gillar och växter så in i norden.

    Snyggt det blev med hyllan och alla sakerna. Du är super duktig att få till det.

    Ses snart igen.

    Hälsn,.
    /Ann

    SvaraRadera
  5. Du har smak! Allt är så vackert! Mari.

    SvaraRadera