torsdag 28 februari 2008

Min älskade hjortlampa

Har sett att ni visat lampor på era bloggar.
Här är en av mina älsklingslampor ... en lampa med mässing och lite trä i "klumpen" under den frostade glasskärmen. Själva hjorten ... ni ser väl den :-) ... är nog gjord i brons.
Tycker den är så rolig och speciell!

Den hänger i hörnet ovanför en hylla i vardagsrummet.
Ska visa hela hyllan en annan gång ... när jag har dammat ;-)

Här en närbild.

Nehe ... nu ska jag surfa vidare bland alla era härliga bloggar därute!
Kram Eva

12 kommentarer:

  1. Verkligen en unik och fin lampa!!!
    Behöver du damma? syns inte på bilden kan jag lova!!! Kom hit och damma istället så får du jobba!!*fniss*.

    Många fina bilder du visat medans jag har varit frånvarande...kan ju ses ur lite olika perspektiv, det där med frånvarande..*hrm*.
    Men nu är jag här........*tror jag*.

    Ha en fin och härlig helg!

    Kram
    Ulrika

    Ps jag tror att jag väntar med dynan, får känna efter där ordentligt så jag inte river bort ett fint hantverk och SEN ångrar mig!

    SvaraRadera
  2. Tack för rara, söta ord om våra ägg!! så vacker lamoa du har,,jättefin!!

    Jopp så år det...vem visste på den tiden han skulle bli kändis...året var -91 tror jag. Har var i alla fall skt snäll o trevlig, ja visst är han snygg...men tror han är gay...fast jag vet inte!o det spelar ju ingen roll, han är för go...har åkt o tittat på hans trädgård ibland på kullen...ligger på vägen till svärföräldrarna!!


    Ha en härlig helg!!

    ♥Kram Millis♥

    SvaraRadera
  3. Vilken häftig lampa! Och jag bara älskar den väggen.... Trevlig helg! Mari.

    SvaraRadera
  4. Vilket snyggt hörn!! grått o engelskt rött??? ...och vilken läcker lampa... ja jag älskar också vita blommor... håller precis på med att planera vidare för mitt vita land som påbörjades förra året...

    SvaraRadera
  5. ...Trevlig helg skulle jag ju önska också!! :) kram Annie

    SvaraRadera
  6. hej vad kul att hitta hit! oh en trädgårdsgalning som jag,härligt, ryser.. när jag ser dina bilder. gillar din inrednngsstil! hit kommer jag tillbaks, underbar lampa! kram lotten

    SvaraRadera
  7. Vilken fin lampa..! Roligt med lite annorlunda som inte alla har :)
    Bilden på blommorna i förra inlägget ser såå mysig ut..!
    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  8. vilken spännande lampa o så gillar jag musiken oxå, mycket...
    jag målar äggen vita o kladdar ditt tårtpapper sen, o målar på det med, sen bild från datorn.
    ha en bra helg
    Kram Tilde

    SvaraRadera
  9. Eva hej!

    Ang min handdukshängare - är själv mycket förtjust i den... den är både gammal och i porslin... Jag har alldeles för mig att jag hittade den på Tradera.

    Kram Annie

    SvaraRadera
  10. Å vad jag är glad som hittade din ljuvliga blogg med alla härliga saker och inlägg! Jättefin lampa - originell & världscharmig!

    Kram Jes ♥

    SvaraRadera
  11. Hej, tack för titten o rara ord!!

    En solig, vårig hälsning !!
    Ha en härlig dag!!
    ♥Kram Millan♥
    ~~~`*'*´~~~

    SvaraRadera
  12. oj oj vilek blogg du har ! här kommer jag att stanna!

    SvaraRadera