tisdag 26 februari 2008

Ett steg i rätt riktning

Jag har inte alls så mycket fint att visa, som jag ser på era bloggar.
Men jag får massor av inspiration av er alla och håller så sakteliga på att förändra vårt hem.
Här är en bild på ett litet försök till en hylla mellan fönstren i köket.
Kransen med ägg och fjädrar kommer från Sia och köptes för ett par år sen ... det var ju ett lysande val med tanke på hur jag vill ha det nu :-)







Dessa söta salt- och pepparströare kommer från kära svärmor!





Dessa glas har stått i ett skåp i drygt 18 år ... kan ni fatta! Är helt säker på tiden eftersom de är ett arv efter min svärfar. Varför i hela friden har jag haft dem i ett skåp i alla år?
Nu börjar det blåsa en del här i Småland ... IGEN ... så det är nog bäst att tvätta håret innan strömmen går ... suck!
Hej så länge
Eva

6 kommentarer:

  1. Jag tycker du har visst fina saker att visa! vad roligt att du också håller på att förändra ditt hem....kul att följa förvandlingar!!
    underbar låt får man lyssna på oxå....har svårt att slita mig härifrån nu hihi

    Kram/P-lina

    SvaraRadera
  2. Hej, jag tycker också att du har fina saker att visa. Det är så kul att hitta en ny blogg själv är jag också ny i bloggvärlden och mitt hem är verkligen inte vitt, men det kommer nog att bli en aning vitare i alla fall:o)

    Kram Karina

    SvaraRadera
  3. Vilken fin vägg, och den äggkransen var verkligen snygg och gamla glas älskar jag, dina var ju jättefina! Mari.

    SvaraRadera
  4. Tack för rara ord om våra påskägg!
    ja men det var ett ra tips at göra med alla gamla ägg...har med en hel låda...kul!!Pysslar gör jag bara för det är skoj...får se vad det blir av alla sen!!
    Ha en go kväll!!

    ♥Kram Millan♥

    SvaraRadera
  5. glömde säga , fin äggkrans...har en likadan;)

    SvaraRadera
  6. fint stilleben du har gjort med glasen...jag använder oxå olika finare glas som stilleben. dekorativt tycker jag. tack för titten & ha dt gott/ mvh junhe

    SvaraRadera