söndag 24 februari 2008

Lovade ju er lite äkta pion-bilder

Så här kommer några jag tagit de senaste två åren i min trädgård.
Pioner tar ju lite tid på sig men de är helt klart värda att vänta på ...



Som en fluffig bakelse eller hur ... har lite dålig koll på sortnamnen, men jag tror detta är Shirley Temple.





En annan sort som inte är så fylld i blomman ... vackert på ett enklare sätt.







En blekt cremegul sort som jag inte minns namnet på just nu ...




Har för mig att den heter White wings ... men är inte helt säker.





Och detta är nog en mycket väl utslagen Festiva Maxima.




Tänk att allt detta vilar i den kalla jorden nu och bara väntar på att få titta upp och veckla ut sina stora knoppar. Jag längtar såå ...

Ha en riktigt bra vecka
Eva

3 kommentarer:

  1. Tack för besöket på min sida!
    Vilka underbara pionbilder!
    Älskar pioner!
    fin blogg du har, återkommer gärna!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Pioner är en favorit. De kan inte bli annat än vackra. Rosor kommer först eller jämsides med pioner.
    Härliga bilder.
    Kramar Eva Agnes

    SvaraRadera
  3. Var bara tvungen att titta in här, hittade hit via Tilde. Läste att det var pion visning idag och jag bara älskaaaar pioner!!
    Dessa bilderna var rena medicinen för en måndagströttsjäl!!! Åhhhh....sååå vackra!!
    Längtar verkligen tills de slår ut i trädgården!!!

    Vilken fin ljuststake du visade i förra inlägget!!

    Ha det gott!
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera