onsdag 27 februari 2008

Dags för årets första sådd ...

I helgen ska jag börja så lite fröer till sommarens krukor och byttor.
Det blir vita petunior, blå heliotrop och den söta ljust lavendelfärgade jätteverbenan.
Alla behöver lite extra tid på sig att utveckla sig, så det gäller att inte vänta för länge med dom.

Hittade denna bild från förra sommaren ... tror ni jag gillar vita blommor eller?
Hyllan är vid vår grovingång och är i norrläge, med bara lite sol på kvällen.


Flitiga lisa, begonia och tobaksplanta ... den rankande växten som står lite högre kommer jag inte ihåg namnet på, den blommar inte men har så fina vitkantade blad och får jättelånga rankor.
Tack för alla kommentarer ni skriver ... det är så himla kul och läsa!
Kram Eva

2 kommentarer:

  1. samma här , mest bara vita blommor o absolut inte gula eller oranga.
    vitt ute o inne..Hi..

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig sommarbild, längtar verkligen i snöyran:o)
    Tack för kommentaren, tänk att det är så lätt att bli hemmablind och tycka att alla andra har det så mycket finare. dina ord värmde verkligen.

    Jag kan lätt föreställa mig vad sambon skulle säga om jag försökte måla om buffén som han fått av sin mamma. Han skulle bli fullkomligt galen, han hatar mina målningsidéer och det är ganska animerade diskussioner här hemma ibland *skratt*

    Ha en bra kväll
    Kram Karina

    SvaraRadera