söndag 22 mars 2009

Unik Kollektion utanför Värnamo och Brottsahemmet Antikt utanför Lammhult

Foto lånat från Unik Kollektion
I lördags blev det äntligen av ... kära maken och jag åkte till Malin "som älskar sött" och hennes butik Unik Kollektion, som ligger i utkanten av Tånnö strax utanför Värnamo. Där har hon den sötaste lilla butik ni kan tänka er i en liten friggebod intill sitt hem.

Foto lånat från Unik Kollektion
Malin själv är verkligen en av de varmaste människor jag träffat. Såå fin i din rosa Odd Molly kofta var du Malin och vi kände oss verkligen välkomna!

Foto lånat från Unik Kollektion
Titta här vilka underbara saker hon har i butiken och jag kan inte fatta att så mycket kan få plats på så liten yta.
Foto lånat från Unik Kollektion
Foto lånat från Unik Kollektion
Foto lånat från Unik Kollektion
Nu kan jag ju inte visa vad jag köpte eftersom det ska bli en födelsedagspresent till min dotter, som fast hon fyller hela 30 år är lika nyfiken som när hon fyllde 3. Lovar dock att visa detta efter födelsedagen!
Till mig själv inhandlades senaste numret av Jeanne d'Arc Living och det kan jag ju säga att den tidningen är värd varenda krona :-)) Ett helt fantastiskt reportage från Min-lilla-veranda-Maries hem. Alltså det är såå vackert så det nästan gör ont när man tittar på bilderna. Och det var ett långt reportage med många bilder ... sida upp och sida ner :-)) Vilken otrolig inspiration man får!
Foto lånat från Brottsahemmet
Söndagen blev det så en liten loppistur till Brottsahemmet, som ligger ca 1 mil utanför Lammhult ... mitt ute i skogen. En stor ladugård som är fylld med kuriosa och antika prylar och möbler.
Blev en hel del småsaker som blir fina som pynt i mestadels köket.

Foto lånat från Brottsahemmet

Foto lånat från Brottsahemmet

Nu ska jag kolla runt bland er alla härliga blogvänner och hämta lite mer inspiration!
Tack för att ni finns!

Kram


16 kommentarer:

  1. Hej Eva!

    Ja åh visst är hennes butik som en liten pärla, ljuvlig!!!

    Magasinet har jag drömt mig bort i flera ggr redan, man kan ju titta hur många ggr som helst utan att tröttna..den bästa inredningstidning jag nånsin läst!

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  2. Ja, magasinet är helt gudomligt!
    Har bläddrat avigt och rätt i det ett antal gånger...
    Ha en fortsatt bra vecka!
    Kram
    jenny

    SvaraRadera
  3. Hej Eva!

    Först måste jag säga tusen tack för dina alltid så gulliga kommentarer, de gör mig så glad ska du veta.

    Den butiken önskar jag att jag också kunde besöka, det ser verkligen underbart ut.
    fast den där loppisen... Mmmm, det låter nästan ännu bättre! :)

    Sköt om dig ,
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  4. Åhhhh vad mysigt butik....Det skulle vara något att kliva in i....men man skulle förmodligen bli urfattig. Är verkligen nyfinken på de magasinet alla skriver om.....vad hittar man den.
    trevlig helg1
    lotta

    SvaraRadera
  5. Unik verkar vara en ljuvlig butik! Växjö är ju inte så längt från där jag bor! Kram Susanne

    SvaraRadera
  6. ja det får man hoppas att jag klarar mig, små grabbarna är det full fart men det är synd om gubben hihi ha det bra kram jessica

    SvaraRadera
  7. Hej gulliga du!
    Tack för dom värmande orden känner mig genast bättre.oj vad mycket kul du har varit på ..loppis och butiksbesök brukar bli lite dyrt..men värt varenda krona..får se om man kan ta sig dit någon gång..ser sååå mysigt ut.
    Ha en bra fortsatt vecka vännen!
    Sköt om dig!
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  8. oh vad mysigt, den butiken verkar va nåt alldeles extra:) Visst är magasinet toppen, detta va om möjligt ännu bättre än första, undara hur resten av året blir...längtar! Ha det gott/Jenny

    SvaraRadera
  9. Men så spännande ställen ni har söderut!


    Kika gärna in på min tävling!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig dag du haft....

    SvaraRadera
  11. låter mysigt med loppisdag , de var ett tag sedan jag själv hade loppisrunda

    SvaraRadera
  12. Hej
    Ja hennes butik ser så mysig ut!! Och loppisen såg ju oxå helt underbar ut..
    Ha det gott
    kraaam

    SvaraRadera
  13. Ett riktigt liten mysställe är det!

    Önskar dig en skön påskhelg! Kram!

    SvaraRadera
  14. Hej Eva och Välkommen tillbaks!

    Roligt att du kommit tillbaks till Blogland, som du kanske märkt så har jag varit borta här i från ett tag nu....MEN vill tacka för dina fina och härliga hälsningar! förlåt att jag inte svarat förräns nu*gulp*.

    Men nu hoppas jag snart vara på banan igen, snart....Men ville kika in och önska dig en riktigt skön Påsk!

    Återkommer...

    Kram, Ulrika

    SvaraRadera
  15. Tittar in för att säga hej! Här regnar det idag... och nu dröjer det inte länge tills vi kan njuta av rosorna! Kram Annie

    SvaraRadera
  16. Åh, Vad mycket fint...Blir helt sjuk!! den lilla trippen skulle jag vilja åka på...Ha de gott! Kram Therese

    SvaraRadera