söndag 1 mars 2009

Spegel och hylla i hallen


Kallt och blåsigt var det i helgen även om solen varit framme och värmt lite också. Var på en liten loppisrunda, men hittade inte så mycket denna gång. En glasflaska med porslinspropp, en glaskaraff utan propp, ett vitt fat i porslin, en liten vitglaserad keramikvas och en trådkorg med handtag för gamla mjölkflaskor. Kära maken fyndade några böcker ... nåt kul måste ju även han få ;-) I övrigt tog vi det lugnt i helgen ... det är såå skönt att bara göra vad man känner för ibland.

På jobbet är det "galna veckan" ... den vecka i månaden då allt ska vara klart inför bokslutet. Inte mycket energi över till annat när man kommer hem på kvällen.

Kära maken har gjort illa sig i revbenen ... halkade på en isfläck och landade på rygg med sin väska under sig, vari han har en ståltermos bl a ... inte det skönaste att landa på om man säger så. Nu har han fått några dunderpiller så han ska kunna sova på nätterna ... stackarn!

Visar er en hylla med spegel, som finns i hallen. Spegeln var en ful tavla med vacker ram tidigare. Spegelglas beställdes och sattes dit. Hyllan har kära maken snickrat ... ett gammalt hyllplan till en kasserad bokhylla ... allt går att använda :-) Konsollerna köper jag på K-Rauta ... de har nog landets största försäljning av konsoller ... räknade just hur många jag har ... håll i er ... 44 st i dagsläget ! Behöver jag säga att jag gillar hyllor på konsoller ;-)

Ha en fortsatt bra vecka
Kram

5 kommentarer:

  1. Hej hopp! Skylten har maken min köpt på nacka byggnadsvård i stockholm....men den finns säkert att få tag på nätet.
    Ha det gott!
    Lotta

    SvaraRadera
  2. jätte fin spegel kram jessica

    SvaraRadera
  3. Hej! Mitt första besök hos dig tror jag..

    Jag läste ett äldre inlägg om när allt blev vitt, vitt, vitt och du blev såå lycklig!

    Fantastisk konversation ni hade!! Helt underbart ju!!!

    Ha det så bra!
    Martina

    SvaraRadera
  4. Hej Eva!

    Jag tror inte Armani tog illa upp...hihi...fast han är faktisk lik en katt...en mycket liten katt.

    Stackars din man, måste göra jätte ont ju.

    Tyckte du hittade massor med saker på loppisen.

    Ha det så bra vännen!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker bild, spegeln är jättefin!

    Försökte kommentera ditt Mohedainlägg häromdagen, men det fungerade inte. Lyckliga dig som bor så nära detta fantastiska ställe. Underbara saker du fyndade, åh vad jag längtar dit igen!

    Ha en trevlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera