torsdag 26 februari 2009

Så var det dags att så ...

Idag har det regnat hela dagen. Nästan ingen snö kvar, bara små uppskottade högar här och där, som till min förtjusning minskar i storlek hela tiden. Sköönt tycker jag ...

Till helgen ska jag så lite blomsterfrö, som jag handlade förra helgen. Måste bara införskaffa en säck såjord och en säck vanlig planteringsjord först.
Tänkte först inte så nåt över huvudtaget, men när jag nämnde det för en god vän hade hon vänligheten att tala om för mig att så kunde jag INTE göra. Hon påstod att det var BRA för mig att så lite fröer och pyssla om hela våren. Och när jag nu tänker på det lite närmare så har hon ju faktiskt helt rätt ... jag mår ju jättebra när jag får hålla på med mina fröer och små plantor.
Tur man har vänner !
Det blir tomater, gurka och melon.

Sen blir det lite blå och vita blommor ... månvinda, daggsalvia, svartöga, blåsalvia, pysslingkrage och heliotrop. Till att börja med kanske ska tilläggas ;-)
Ha det bra

3 kommentarer:

  1. Hallå....hallå....här hemma har vi också sått men mest perenna växter....fast det är lite bökigt eftersom man måste ställa ut sådderna i vintervädret......
    Ha det gott!
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Å va härligt! Jag längtar till att börja så med, men vi ligger lite efter årstidsmässigt... så många fina blomster du har valt! Många vackra gamla tallrikar har du, snygga vita ovala och den med rosor på mitten, så vacker!!! Trevlig helg! Mari.

    SvaraRadera
  3. Tack för titten inne hos mig!! Och ha en trevlig helg! Kram, Veronica.

    SvaraRadera