torsdag 7 maj 2009

Besök på Wij Trädgårdar

Hej alla bloggvänner!

Nu var det ett tag sen jag tog mig tid att skriva här ... mycket annat som tar all min tid, men tänkte att jag måste visa er "lite" bilder från Wij Trädgårdar i Ockelbo.

Vi var i Gävle under Valborgshelgen och då är det bara några mil till Ockelbo där det vackra Wij Trädgårdar ligger.
Det är ju Lars Krantz (han den snygga ni vet med den underbart varma rösten, som drev Rosendahl i Stockholm tidigare) som byggt upp denna vackra plats.
Nu var det ju inte så mycket växter att titta på ännu, men jag var mest intresserad av att se hur de byggt upp anläggningen. Detta på grund av ett annat fantastiskt projekt som snart ska sätta igång här utanför Ör i hjärtat av Småland ... ett Drömmarnas Trädgård. Lovar att skriva mer om detta senare!

Håll till godo ...

Stora rostiga järn-rosor på ett plank

Underbara järn-träd med clematis i





Rosenträdgården med vackert formad innergård



omgärdat av liggande plank med järn-störar



Grova järnkanter runt rabatterna

Vackra detaljer på hus



Sköna grusgångar att gå på


Gamla växter med mycket karaktär

Enkel fin träskylt


Måbär (tror jag) planterad inte som häck utan som marktäckare!


Otroligt fantasifullt gjorda klätterstöd av armeringsnät


Upp-och-ned-vända tjärade stubbar med rötter ... undrar vad det ska bli?


Vackert gammalt träd



Skylt av järn

Den berömda tall-allén ... såå fin!

Följande bilder är olika installationer i Skogens Trädgård ... NJUT!

























Ytterligare en skylt-variant ... plåt med genombruten text


Vi hörs och ses!

Kram

3 kommentarer:

  1. Hejsan vilka härliga bilder har inte varit dit men efter att ha sett dina bilder är det helt klart ett ställe att göra en utflykt till.
    Har idag varit på utflykt till dalarna . Sen min blogg tystnad har berot på bland annat att mina barn har haft feber i flera dag och dessutom hög över 40 varje natt så dom har varit slut som människor men sen har bjag ju inte än fått tillbaks min egen dator ha en underbar helg kram jessica

    SvaraRadera
  2. Hej Eva,

    Tack för dina mysiga hälsningar jag fått! Ursäkta min frånvaro, men bloggandet har inte högsta prio just nu. Hoppas att efter den 16 Juni...att allt lugnar ner sig och att Ulle kommer åter på banan! Då är mor och fars lägenhet överlåten till den nya ägarinnan...skolan är slut, kören är slut för barnen och alla utflykter hit o dit avklarade. Då ska jag o barnen har riktigt sommarlov! Kan ju alltid hoppas på SOL och gärna lite bad....

    Håller med dig....han har himla mysig röst och inte ser han dum ut heller den däringa Krantz!*tihi*

    Hoppas att vi får höra mer från dig här i Bloglandia! Jag återkommer........snart.

    Ha det gott! Kramar, Ulrika

    SvaraRadera
  3. Nej, jag har inte varit där, men ser att det vore ett ställe som skulle intressera mej....oj vad mkt fint....

    SvaraRadera