onsdag 8 oktober 2008

Överraskningar

Idag när jag kom hem från jobbet låg det en överraskning i posten.
Detta vackra brev, med en liten ängel fäst med ett brunt snöre runt brevet, innehöll en inbjudan från butik Änglabacken i Växjö. En supermysig liten inredningsbutik med massor av vackra saker.  Har skrivit ett inlägg om denna butik tidigare.
Inbjudan till en höstkväll ... ska bli såå kul!
Sen var det en överraskning till när jag kom hem. Älskade maken har varit ledig från sitt vanliga jobb idag och arbetat hemma med att klyva ved som ska värma oss i vinter. Han hade även bakat en rulltårta med fyllning av jordgubbssylt ... visst var det gulligt!
Får väl bjuda er kära blogg-läsare på en kopp kaffe och rulltårta med en liten Baileys till :-)
Låt er väl smaka ...

Kram Eva

6 kommentarer:

  1. Eva hej!

    Förlåt men jag har inte fattat att du är tillbaka!!! vad glad jag blev...har försökt läsa ikapp mig...du visar så mycket fint! Ja hade min gubbe bjudit på rulltårta... det hade inte varit dåligt!! :) Nu ska jag fortsätta läsa...kommer snart tillbaka igen!

    Kram Annie

    SvaraRadera
  2. Hej Eva
    Det var inte dåligt vilka överraskningar du kom hem till... mums...det smakade jätte bra...hälsa mannen och tacka....
    vad kul med en höst inbjudan hoppas du hittar många trevliga saker...fina bilder du visar från ditt kök....
    Hade gott!!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Vad kul med en inbjudan till en mysig höstkväll och vad gott det såg ut med rulltårtan!

    Zinklådan med glas som du undrade över har jag köpt hos Ingrid på Atmosphere http://www.houseofatmosphere.blogspot.com/

    Ha en trevlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Vilken trevlig inbjudan! Och ja tack gärna liten rulltårta med Bailys, mm så gott! Mari.

    SvaraRadera
  5. Det var gulligt!!!
    Den såg så mumsig ut.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  6. Vilken gullig gest av maken!

    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera