söndag 5 oktober 2008

En titt i köket ...

Idag bjuder jag på en titt i köket. Detta är ett sånt där lite högre långsmalt serveringsbord, som jag älskar att greja och piffa på. Bordet står mot en spalje som gränsar till hallen.

Dessa vackra ljusstakar i pressglas fyndade jag på Hemtex för några år sedan ... passar utmärkt tillsammans med mina skålar och fat i gammalt pressglas som jag brukar hitta på loppisar.

Fruktskålar, geléglas och små saltkar i gammalt glas liksom den fina ostkupan. I ostkupan ligger en gammal tändsticksask och en tekula i proslin. Brickan kommer från kära svärmor och så några gamla kakspritsar i plåt.

och så några formar i bleckplåt ... perfekta till värmeljus. Piffet i form av lite snäckor och sjöstjärnor har jag haft under sommaren ... dags för lite höstpiff nu!

På hyllan under har jag en samling av gamla mjölkflaskor på en nickelbricka ...

... och så lite blandad kompott av olika köksprylar ... filterhållare i porslin, potatispress, visp, rivjärn, lökhackare, en gammal samarin-flaska, kaffekvarn, sifon och en gammal glasburk för vinkorkar. 

Ha nu en riktigt fin vecka och ta väl hand om er
Kram Eva

1 kommentar:

  1. Vilken härlig blandning av saker du har där!

    Visst är det rosor på min lilla konsoll, dock inte äkta utan i ett trämaterial som gör att de ser riktiga ut.
    Över fönstret står väggordet: Take the time to smell the roses" så då passar det ju att ha rosor i närheten....

    Ha en go dag! Kramar!

    SvaraRadera